Sunday 26 February 2012

Modenas bakal lancarkan model baru pada 1 Mac ini?





Khabar angin tentang model terbaru Modenas yang akan dilancarkan pada awal bulan depan semakin bertiup kencang. Model terbaru ini dikatakan hasil gabungan skuter dan cub. Spekulasi mengenai cc dan ciri-ciri yang ada pada model ini masih lagi menjadi tanda tanya.

Saya sendiri pernah melihat model ini diuji di laluan lebuhraya berhampiran Bandar Darulaman tiga minggu lepas. Yang saya sempat ingat lampu hadapannya terletak pada bahagian dada sama seperti model Honda Wave Dash atau Yamaha Ego. Bagi saya model ini merupakan model yang paling cantik yang pernah dihasilkan oleh Modenas.

Daripada gambar yang disertakan ini kelihatan ianya menggunakan sistem gantungan monoshock seperti yang terdapat pada model Yamaha LC atau Suzuki Belang namun tidak pula kelihatan break disk pada roda belakang. Menggunakan 'sportrim' dan rekabentuk lampu belakangnya saya rasakan memang comel.

Tentu ramai yang tertanya-tanya  nama model ini nanti. Saya teka mungkin nama model tu nanti Modenas Evo sebab nama model-model terakhir Modenas sebelum ini diambil dari ‘tagline’ seperti Modenas GT128 (Tranformasi Generasi Terkini), CT110 (Citarasa Terkini) jadi tagline model baru ini ialah Pencetus Evolusi jadi mungkin aka nada perkataan ‘EVO’ dalam nama model baru ini nanti.  Sama-sama kita nantikan.

No comments:

Post a Comment